Tab Article
Daha anne karnındayken gelişen işitme kabiliyetleri ile çocuklar bilhassa annelerinin seslerine ve çevrelerindeki seslere duyarlı hale gelirler. Doğumdan itibaren
çocukların çevrelerindeki kişilerin seslendirdiği kitaplar, radyo-televizyon kanalları
ve diğer medya içerikleri çocukların bütünsel gelişimlerini birçok yönden etkilemektedir. Beyin gelişimine de paralel olarak görme, algılama ve anlamlandırmadaki gelişim çocukların görsel ve işitsel çocuk edebiyatı ve medya kaynakları ile etkileşim
halinde olmasına destek olmaktadır. Çocuk edebiyatı, geleneksel ve yeni medya çocukların gelişimlerinde ve öğrenmelerinde önemli etkiler yaratmaktadır. Gelişime
ve sosyo-kültürel özelliklere uygun bir biçimde çocuk edebiyatı ve medya ile kurulan ilişkiler çocukların sağlıklı gelişimlerini ve öğrenmelerini destekleme gücüne
sahiptir. Erken çocukluk döneminde çocuklarla temas kuran aile üyelerinin ve de
eğitmenlerin çocuk gelişimine ve de kültürel özelliklere hakim olarak çocukların gelişimlerini desteklemeleri önem arz etmektedir. Bu kitapta çocuk edebiyatı kavramı,
önemi ve erken okuryazarlık becerileri, çocuk kitabı türleri, hikaye okuma ve anlatma teknikleri, erken çocukluk döneminde medya ve çocuk ilişkisi konuları üzerinde
durulmuştur. Gelişimsel bakış açısının hakim olduğu bu kitapla ilgili içeriğin ailelere
ve eğitmenlere destekleyici bir kaynak olarak eşlik etmesini teminni etmekteyiz.