Yazarlar: Prof. Dr. Durmuş ASLAN - Prof. Dr. Emine YILMAZ BOLAT - Doç. Dr. Betül YANIK ÖZGER - Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm HOŞ - Dr. Işıl TAŞ - Dr. Öğr. Üyesi İmray NUR - Doç. Dr. Mustafa KALE - Doç. Dr. Oğuz KELEŞ - Dr. Öğr. Üyesi Raziye GÜNAY BİLALOĞLU - Doç. Dr. Serhat GÜNDOĞDU - Doç. Dr. Sevcan YAĞAN GÜDER - Doç. Dr. Şule KAVAK - Ar. Gör. Esma EROĞLU - Dr. Öğr. Üyesi İrem GÜRGAH OĞUL - Ar. Gör. Meltem EMEN PARLATAN - Dr. Murat TUNCER - Dr.Öğrt.Görev. Burcu Sultan Abbak KAÇAR - Doç. Dr. İnanç ETİ
Erken çocukluk yılları, insan yaşamını şekillendiren temel deneyimlerin yaşandığı
oldukça özel bir süreçtir. Bu süreçte, çocuğun gelişim ve öğrenmesinin evde ve
okulda uygun şekilde desteklenmesi gerekir. Bu nedenle, ailelere ve erken çocukluk
öğretmenlerine önemli sorumluluklar düşmektedir. Öğretmenlerin bu
sorumluluklarını yerine getirirken göz önünde bulundurmaları gereken bazı temel
konular bulunmaktadır. Bu kitap, erken çocukluk eğitimi ile ilgili temel konularda
öğretmen ve öğretmen adaylarına rehber olunması amacıyla oluşturulmuştur.
Kollektif bir çalışmanın ürünü olan bu kitap, çeşitli üniversitelerin Okul Öncesi
Eğitimi ve Çocuk Gelişimi bölümlerinde görev yapan akademisyenler tarafından
hazırlanmıştır.
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş kitabı, erken çocukluk alanı ile ilgili çeşitli temel
konuların ele alındığı onaltı bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde,
erken çocukluk kavramı ele alınmıştır. İkinci bölüm, erken çocukluk eğitimine temel
olan görüşler ve tarihsel gelişimi konularını içermektedir. Üçüncü bölümde, erken
çocukluk döneminde gelişim ve öğrenme konularına yer verilmiştir. Dördüncü
bölümde, erken çocukluk döneminde çocuğu tanıma ve değerlendirme konuları ele
alınmıştır. Beşinci bölüm, erken çocukluk eğitiminde uygulanan farklı yaklaşımları
içermektedir. Altıncı bölümde, farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimi konusu ele
alınmıştır. Yedinci bölüm, erken çocukluk eğitimi ortamlarını ele almaktadır.
Sekizinci bölümde, erken çocukluk eğitiminde öğretmen ve personel konularına yer
verilmiştir. Dokuzuncu bölüm, erken çocukluk eğitiminde sınıf yönetimi konusunu
ele almaktadır. Onuncu bölüm, erken çocukluk eğitiminde aile katılımı konusunu
içermektedir. Onbirinci bölümde, erken çocukluk döneminde özel eğitim; onikinci
bölümde ise, erken çocukluk döneminde okula geçiş süreci ele alınmıştır. Onüçüncü
bölüm, erken çocukluk eğitiminde güvenlik konusunu içerirken, ondördüncü
bölümde erken çocukluk döneminde çocuk refahı konusuna yer verilmiştir.
Onbeşinci bölümde, erken çocukluk eğitiminde demokrasi ve çocuk hakları;
onaltıncı bölümde ise, erken çocukluk eğitiminde oyun ve oyuncak konusu ele
alınmıştır.
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş kitabının, erken çocukluk öğretmen ve öğretmen
adaylarına dolayısıyla da ülkemiz çocuklarının yaşamına katkı sağlaması dileğiyle…
Pr. Dr. Durmuş ASLAN