Tab Article
Çocukla iletişim, çocukların mesajları anlamlı kılma süreci olarak tanımlanabilir.
Sembollerle, beden diliyle ya da kavramlarla; bilgi, duygu ve davranışlarını paylaşa-
rak mesaj alışverişi sağlanabilir. Çocukların çevresinde olup bitenleri anlamlandır-
ması, somut usavurumlardan soyut bakışa doğru geçişleri nasıl yaptığıyla da ilgili
olması bakımından önemlidir. Çocukların kendisiyle, akranlarıyla, çevresindeki in-
sanlarla iletişim kurma becerileri, onları anlama ve anlamlandırmasıyla değer ka-
zanır. Çocuklara iletişim becerileri kazandırma ve gelişim süreci içerisinde çocukla
kurulacak iletişimin doğru yönetilebilmesi adına eğitimciler, çocuk gelişimi öğren-
cileri, ebeveynler ve çocukla iletişim konusuna ilgi duyanlara kaynak olması ama-
cıyla hazırlanan bu kitapta yer alan bölümlerin içerik düzenlemesi çerçevesinde şu
bölümlere yer verilmektedir: Temel İletişim Kavramları, Etkili İletişim: Bazı Sorunlar
ve Çözümler, İletişim Becerileri, Çocukla İletişim, Gelişim Sürecinde İletişim, Aile-Ço-
cuk-İletişim, Çocukla İletişim Sürecinde Oyunun Önemi, Okulda İletişim, Çocukla İle-
tişim Sürecinde Etkileşimli Okuma.
Kitabın içeriğini ana hatlarıyla yansıtan bu bölümler, ilgili yazarların uzmanlık,
bilgi ve becerileriyle detaylandırdıkları güzel bir çalışma olmuştur. Bütün arkadaşlara
emek ve katkılarından dolayı teşekkür ediyorum.
Kitabın yayına hazırlanmasındaki katkılarından dolayı Dr. Öğretim Üyesi Tuğba
AKKAYA ve İZGE Yayınevine teşekkürlerimi sunuyorum.
Doç. Dr. Bahadır Köksalan