Tab Article
Okulöncesi öğretmenleri küçük çocukların hayatlarında önemli bir fark
yaratan kişilerdir.
Okulöncesinde öğretmen gün boyunca çocukların bakımını ve oyun oynamalarını
sağlamaktan fazlasını yaparlar. Çocukların okuma yazmaya
hazırlık becerileri kazanmalarına, bilimi öğrenmelerine, araştırmaya yönelmelerine,
fiziksel, motor, dil, sosyal duygusal, bilişsel gelişimlerinin
desteklenmesine, günlük yaşam becerileri kazanmalarına ve çocukların
kendilerini tanımalarına yardım ederler.
Tutku, sevgi, sabır, yaratıcılık, esneklik, özveri bir okulöncesi öğretmeninin
en önemli özellikleridir. Bütün bu özelliklere ek olarak iyi düzenlenmiş
bir eğitim ortamı ve çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun
hazırlanmış etkinlik planlarıyla mutlu, öğrenmeye açık, sağlıklı çocuklar
yetiştirmek mümkündür.
Bu kitap, okulöncesi öğretmen ve öğretmen adaylarına eğitim ortamı düzenleme
ve yaratıcı, özgün, bütünleştirilmiş etkinlik hazırlama becerileri
kazanmalarına rehber olmak amacıyla hazırlanmıştır.
1. Bölümde Erken Çocukluk Döneminde Eğitim, Öğrenme Merkezleri, Etkinlik
Türleri ve Okulöncesinde Plan konuları yer almaktadır. 2. Bölüm
36-48- Aylık Çocuklar için Etkinlik Planı Örneklerini, 3. Bölüm 48- 60
Aylık Çocuklar için Etkinlik Planı Örneklerini, 4. Bölüm 60-72 Aylık Çocuklar
için Etkinlik Planı Örneklerini, 5. Bölüm ise Okulöncesi Öğretmeninin
Görev ve Sorumlulukları, Okulöncesi Öğretmeninin Tutması Gereken
Evraklar ve Örnekleri, Gelişim Raporlarının Doldurulması ve Zümre
Toplantıları konularını içermektedir.