Tab Article
Okul öncesi dönem, gelişimin hızla ilerlediği bir dönemdir ve bu dönemde her
bir adımın sağlam temellere dayalı olarak atılması, topluma yararlı bireyler yetiştirmek adına önem taşımaktadır. Okul öncesi dönemde matematik eğitimi, çocuğun
yaşamının ilerleyen yıllarında, sorgulayan, merak eden, keşfeden, araştıran bir birey
olarak toplumda yerini alması için ilk adımlardan birisidir. Okul öncesi dönemde matematik ile ilgili kavramların kazanılması, çocuğun günlük hayatın içinden matematik örnekleri ile tanışması, matematik dilinin kullanılması çocuğun bilişsel gelişimini
desteklemekte, gelecekteki akademik başarısını, ilgi ve tutumlarını etkilemektedir.
Aslında çocuk doğduğu andan itibaren matematik ile tanışır, önemli olan yetişkinlerin, eğitimcilerin doğru adımları nerede ve nasıl atması gerektiğini belirlemesidir.
Bebeklikten itibaren, uyku ve beslenme rutinleri, ilk kavramlarla tanışma, tüm duyuları ile çevreyi keşfetme, oyun oynama, oyuncakları veya nesneleri eşleştirme,
sınıflandırma, sıralama, doğadaki örüntüleri fark etme, kum ve su oyunlarında farklı
boyutlardaki kaplarla basit ölçme uygulamaları yapma, günlük hayatta karşılaştığı
problemlere çözüm üretme vb. birçok süreçte matematik hep vardır, informal olarak, çocuğun deneyimleri ile ilerlemektedir. Bu kitapta matematik eğitimi kavramı,
önemi, amacı ve erken matematik becerileri, dünyadan matematik eğitimi programı
örnekleri, matematik eğitimi etkinlik planlama süreci, eğitimcilere öneriler ve matematik eğitimi etkinlik örnekleri üzerinde durulmuştur. Bu kitap ile okuyuculara,
ailelere ve eğitimcilere destekleyici bir kaynak olarak eşlik etmek hedeflenmiştir.